sâmbătă, 21 martie 2009

Vis de vacanta: Parcul japonez Setagaya, Viena


Viena este unul dintre orasele preferate din Europa. Povestea noastra de dragoste a inceput frumos, in urma cu vreo sapte ani, cand m-am indragostit de biserica Sf. Stefan ce trona semeata in noapte (eram intr-o excursie cu autocarul si ne oprisem cateva ore). A continuat apoi cu nabadai, cand in drum spre Praga ne-am oprit o zi si o noapte la Park Hotel Schonbrunn (4 stele) si un hot intra in camera si ne fura laptop-ul (totul s-a terminat insa cu bine, hotul a fost prins cateva luni mai tarziu si dupa multe insistente cei de la hotel ne-au platit o parte din valoarea laptopului). Am decis totusi sa mai dau o sansa orasului, am mai petrecut doua vacante (una de patru nopti si una de o saptamana), si am reusit sa descoperim partea frumoasa a Vienei.
Pentru ca, asemenea oricarui mare oras, Viena se dezvaluie treptat, trebuie sa stii unde sa mergi si sa ai dispozitie sa o descoperi. Pana una alta, am mai trecut pe lista cu vise de vacanta parcul Setagaya, un parc in stil japonez, pe care nu am reusit sa il vizitez pentru ca ultimele vacante au fost in decembrie si respectiv in octombrie, cand era mult prea frig pentru o plimbare in parc. Dar daca mergeti primavara sau vara nu trebuie sa ratati parcul gandit de un arhitect peisagist nipon, Ken Nakajima in 1992. Este o oaza de liniste orientala gandita in stilul tipic al gradinilor japoneze, cu o casa de ceai, cateva sculpuri in piatra, o fantana si un poem sculptat in piatra la intrare. Nu lipsesc nici faimosii ciresi, asa ca daca nu aveti timp pentru o vizita in Japonia la festivalul ciresilor, Viena este mult mai aproape. Parcul de 4.000 de metri patrati se afla in zona Hohe Warte (Gallmeyergasse) si se ajunge cu tramvaiul 37 sau autobuzul 10A.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
concurs paralela45