duminică, 11 octombrie 2009

Vacanta: Tur in Europa


Dintre toate vacantele de vara pe care le-am avut, cele mai frumoase au fost tururile prin Europa cu masina. Anul acesta am ales Viena, Amsterdam, Bruxelles, Hallstatt si o vacanta cu mare si soare in Rovinj, Croatia.
Pentru ca nu era prima data cand organizam un tur, am tinut cont de experientele anterioare atunci cand am ales fiecare oras si numarul de zile petrecute acolo. Astfel, am constatat ca numarul maxim de kilometri parcursi intr-o zi trebuie sa fie de 1.100 si ca ai nevoie de minim trei nopti intr-un oras pentru a intelege ceva.

Turul a aratat cam asa:
Bucuresti-Viena 1.060 km
Viena-Amsterdam 1.160 km
Amsterdam-Dusseldorf 232 km
Dusseldorf-Bruxelles 206
Bruxelles- Hallstatt (Austria) 983 km
Hallstatt- Rovinj 450 km

Viena a fost oras de tranzit, am petrecut o singura noapte de odihna, la Amsterdam, Bruxelles si Hallstatt ne-am cazat pentru trei nopti, in Dusseldorf am petrecut o dupa-amiaza de shopping si plimbare, iar in Croatia am facut plaja o saptamana.

Turul l-am rezervat exclusiv pe internet, iar http://www.viamichelin.com/, http://www.tripadvisor.com/ si http://www.booking.com/ au fost de baza. Nu sunt adepta agentiilor de turism, care in astfel de cazuri te pot incurca mai mult decat ajuta, si am avut parte de niste hoteluri incredibile la preturi foarte mici. Mai mult despre asta mai tarziu.

Din Romania am iesit pe la Nadlac, iar pana la Viena drumul a decurs neasteptat de bine. A doua zi de drum a fost foarte aglomerata pe Germania, asa ca in cazul in care trebuie sa tranzitati tara luati-va marja de timp si un energizant. Sunt sigura ca in cativa ani lucrurile se vor schimba, pentru ca aglomeratia este cauzata de lucrarile de modernizare de autostrazi.
Avand in vedere numarul incredibil de masini, nemtii au considerat ca autostrazile cu doua benzi sunt insuficiente, asa ca acum construiesc unele cu patru benzi pe sens. Dupa iesirea din Germania traficul s-a mai linistit, dar amatorii de viteza trebuie sa stie ca atat olandezii cat si belgienii sunt foarte stricti in ceea ce priveste viteza, iar depasirea limitei, chiar si cu 10-20 de kilometri se sanctioneaza cu amenzi usturatoare. In Belgia chiar am vazut o masina de politie postata intr-un refugiu pe autostrada (in dulcele stil mioritic), asa ca cele cateva sute de kilometri trec mult mai greu.

La fel de aglomerat a fost si drumul de intoarcere, de la Bruxelles la Hallstatt, care a impus din nou tranzitarea Germaniei. In schimb din Hallstatt pana in Croatia totul a decurs foarte simplu, cu o oprire de vreo jumatate de ora la vama, care era luata cu asalt de nemtii amatori de soare in Croatia. Iar din Croatia in Romania totul este foarte simplu, pentru ca vecinii nostri unguri au construit o autostrada care leaga Budapesta de Zagreb, libera si foarte bine construita...







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
concurs paralela45