miercuri, 14 decembrie 2011

Leacuri pentru ploaie

Sunt trista pentru ca vremea de afara mi-a transformat copacii mei frumosi din fata blocului

In imaginea asta gri


Dar mi-am spus ca trebuie sa gasesc o iesire din starea de melancolie pe care o am intr-o zi in care ploua de dimineata pana seara la care se adauga si anxietatea provocata de gandul cumparaturilor de Craciun. Aici magazinele anunta Craciunul din octombrie, dar evident ca mine sunt multi si toata lumea se decide pe ultima suta de metri. Asa ca intr-o astfel de situatie cu adevarat dramatica, cel mai bine functioneaza visele de vacanta inspirate de prietenii mei.
De data asta ma ajuta foarte tare India, care pana recent nu s-a numarat printre visele mele, dar care in ultima perioada si-a croit rapid drum, cu siguranta datorita prietenei mele din India, care m-a ajutat sa uit de imaginile de la TV cu oameni saraci si mizerie, si m-a facut sa descopar si o alta fata.
Prietena mea  a plecat acasa pentru o luna si imi povestea cat de nerabdatoare asteapta calatoria la Golden Temple (Harmandir Sahib) din Amritsar, Punjab, un templu incredibil de frumos, despre care multi spun ca iti dau lacrimile cand il vezi.  


Templul se afla in mijlocul lacului Sarovar a carui ape sunt considerate sfinte de catre credinciosii Sikh. Pentru a ti se permite accesul trebuie sa respecti cateva reguli clare – este obligatorie nu numai lasarea pantofilor la intrare, ci si spalarea picioarelor. Se spune ca pana si regina Elisabeta a trebuit sa se supuna ritualului si i s-a cerut expres sa renunte la dresul din dotare. Nu am gasit imagini, dar cred ca a fost tare simpatic.

Si daca tot sunt in India, mi-as dori sa ma opresc la o plantatie de ceai, tocmai am vazut un reportaj despre cum se culege ceaiul si am fost fascinata. 

La Drajeeling se produce 25% din ceaiul Indian si se spune ca cea mai buna ferma este Happy Valley Tea Estate, care a fost fondata de un englez in 1854, fiind preluata apoi de un indian bogat. Aflata la o altitudine de 2.750 de metri, este una dintre plantatiile de ceai aflate la cea mai mare altitudine din lume si se recomanda vizitele intre martie si noimebrie cu exceptia perioadei iunie-septembrie cand loveste musonul.
Hmm, sau as merge la Assam supranumita « capitala lumii ceaiului » care se alfa in nord-estul Indiei, fiind cea mai mare regiune de ceai din tara. Eu m-as caza la Burra Sahib's Bungalow de la ferma Sangsua Tea din apropiere de Jorhat


Pe mie m-au ajutat mult imaginile astea, sper sa functioneze si la voi…Daca nu, incercati un ceai negru. 
Eu tanjesc dupa un chai latte de la Starbucks, dar aici nu exista asa ca ma multumesc cu Ahmedul meu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
concurs paralela45