vineri, 16 decembrie 2011

Craciunul rock la "marile magazine" din Paris


Prefer sa vizitez orasele mari primavara sau toamna, cand nu sunt luate cu asalt de turisti si nici parasite de localnici. Mi se pare ca atunci iau cel mai bine pulsul local. Dar cu siguranta merita o vizita si in decembrie, cand sunt gatite stralucitor pentru Craciun, iar atmosfera de sarbatoare te face sa astepti cu si mai mare nerabdare venirea sarbatorilor. Evident, trebuie sa iei doza de calmant si sa ignori hoardele de turisti disperate sa cumpere. Iar Parisul este cu siguranta cu loc pe care sa il ai pe lista in decembrie.
Desi nu sunt pe departe o impatimita a cumparaturilor, intotdeauna imi place sa merg la Galeriile Lafayette in special pentru spectacolul din vitrine.  Insa anul trecut am invatat sa ma gandesc cu grija la perioada pentru ca nu vreau sa repet cosmarul de a ma trezi in mijlocul a sute de oameni, din care este imposibil sa iesi si care toti se indreptau catre intrarea de la galerii. Atunci am reusit sa evadez abia la intrare cand am facut cale intoarsa si am fugit sa beau un ceai la mare distanta. Dar cozile erau incredibile peste tot, chiar si la Nespresso era o coada imensa dominata de japonezi. Nu inteleg, oamenii beau cafea numai de Craciun?
Din fericire intamplarea a facut ca anul acesta sa ajung mai devreme, la sfarsitul lui noiembrie si am petrecut un Craciun primavaratic minunat. Plus ca am admirat in relativa liniste (nu va imaginati ca Parisului ii lipsesc in vreun moment turistii) vitrinele.
Tema vitrinelor pentru « marile magazine » a fost rock-ul spun ei pentru ca marile branduri de moda s-au asociat anul acesta cu rock-ul.

Bradul de la Galeriile Lafayette era impodobit cu luminite care descriau o chitara, iar la iesire am stat in fata vitrinelor si am asistat la un concert rock in toata regula, cu artisti care cantau live in vitrina.


Interesante, dar destul de creepy erau vitrinele de la Printemps, pe aceeasi tema, dar dedicate in intregime Chanel, care l-a transformat pe Carl Lagerfeld intr-un Mos Craciun de care chiar si Tim Burton s-ar speria, iar pe Mademoiselle Chanel in sotia lui Mos Craciun.


In total, cu ajutorul papusilor cele 11 vitrine au fost transformate in scene de poveste noir.




Totul are o miza imensa pentru ca specialistii in marketing estimeaza ca vitrinele sunt vazute de 10 milioane de oameni, iar magazinele investesc un sfert din bugetul de marketing pentru animarea vitrinelor in aceasta perioada.
8.800 de metri de ghirlande luminoase decoreaza fatada Galeriilor Lafayette si 1.728 de metri cea a Printemps, iar dantela luminoasa straluceste de 7 ani si a necesitat investitii de 40 de milioane de euro.
In ciuda intregului spectacol, din pacate parca toata lumea a uitat ca sarbatoarea este dedicata mai presus de toate copiilor, si printre imagini artistico-noir si muzica rock mi se pare destul de greu sa mai simti spiritul Craciunului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
concurs paralela45