luni, 2 ianuarie 2012

Busul de la Charleroi catre Luxemburg – cat de plin poate sa fie?



 Cu ochii adormiti si tristi am plecat ieri dintr-un Bucuresti insorit care parca sarbatorise Pastele si nu Craciunul. Desi departe de aglomeratia de la venire, cand parea ca se pregateste o noua revolutie pe aeroportul din Baneasa, pe 1 ianuarie era totusi mai multa agitatie decat mi-as fi imaginat, iar avionul catre Charleroi a fost aproape plin.
Adevarata surpriza a fost insa in Belgia, unde am aterizat pe un aeroport plin de oameni, masini si autocare. Nu mi-am facut rezervare la busul catre Luxemburg cu gandul la clasica intrebare intotdeauna paguboasa „cat de plin poate sa fie” si jur ca nu se va mai intampla niciodata.

Dupa o cursa agitata prin aerport, cand ne-am impartit fortele pentru a eficientiza drumul – tu la bagaje, eu la coada la Paul, am ajuns cu 5 minute inainte sa plece bus-ul Flibco. 

Mi-am frecat ochii socata de coada de la urcare – se pare ca mai intarziasera niste avioane, asa ca multi dintre cei care ratasera autobuzul precedent se inghesuiau acum. Iar soferul era overwhelmed de ce i se intampla, cautand pe liste si prin device-uri – cred ca daca ar fi lucrat in turnul de control al aeroportului numarul de incidente in aer ar fi atins un nivel record. Nici in finante nu ar fi avut mari sanse pentru ca, desi mai ramasesera cateva locuri libere in bus a preferat sa ii ia pe cei care aveau rezervare la urmatoarele autobuze, decat sa ne ia noua banii, avand in vedere ca aceia ar fi luat oricum ulterior busul. A reusit sa intarzie vreo jumatate de ora, timp in care astepta tot felul de ametiti cu rezervari, in loc sa umple autocarul cu platitori de bilete cu 5 euro mai scumpe decat cele de pe net.
In general autocarul este destul de liber si daca nu mergeti in perioade de sarbatoare nu cred ca aveti multe sanse sa patiti ca mine, dar pentru orice eventualitate faceti rezervare.
Site-ul este www.flibco.com, se plateste numai cu ajutorul cardului si nu uitati sa printati rezervarea, pentru ca deviceurile si soferii uita cateodata ca traiam in secolul XXI si nu prea stiu sa citeasca rezervarile de pe smartphone. Daca va hotarati cu cel putin o luna inainte este posibil sa gasiti bilete cu 5 euro one way, eu nu mai avut norocul sa platesc mai putin de 22 de euro pe un drum. Daca nu aveti rezervarw, trebuie sa platiti soferului 27 de euro.
Intre Charleroi si Luxemburg sunt aproximativ 190 de kilometri, dar drumul cu autocarul dureaza in jur de 3 ore (de cele mai multe ori mai putin) pentru ca la un moment dat paraseste autostrada din cauza statiei din Bastogne. In Luxemburg opreste in parcarea Bouillon, la gara si in Kirchberg, in fata la Auchan. Daca vreti sa ajungeti la Metz sau Thionville, trebuie sa schimbati autocarul in parcarea Bouillon.
 Totul este foarte civilizat si placut si am ajuns la concluzia ca regulile sunt motorul civilizatiei occidentale – in lipsa lor se produce un haos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
concurs paralela45