marți, 3 februarie 2009

Vacanta: Solden sau Ischgl?

Legatura mea cu schiul este lunga si cu peripetii. Dupa cativa ani in care m-am chinuit sa invat in Romania, iar starea partiilor nu m-a ajutat deloc sa-mi inving frica de alunecare in viteza, in urma cu patru ani am mers in Austria, la Ischgl. De atunci nu a trecut niciun an fara vacanta la schi. Pana acum, din ce am testat (Zell am See, Kaprun, Schladming, Solden), Ischgl este maxim, dar mai multe despre Ibiza din Europa altadata.
Anul acesta am ales Solden, despre care se spunea ca ar rivaliza cu Ischgl. Ne-am cazat la o pensiune in Langenfeld (din cauza numarului mare de turisti de Revelion in Solden nu mai era nimic disponibil) si am platit 50 de euro de persoana locul in camera dubla. Biletele le-am luat prin agentie, asa ca a costat de doua ori mai mult decat pe site-ul pensiunii (pretul in aceeasi perioada era de 30 de euro). Insa se pare ca agentiile au rezervat tot, pentru ca prin abordare directa nu am gasit nimic.
Langenfeld era la o distanta acceptabila de Solden, aproximativ 12 kilometri. In Solden se poate urca folosind una dintre cele doua cabine aflate la cele doua extremitati ale statiunii. Prima este o gondola, la care cozile erau imense pentru ca ducea la baza unde se intalneau mai multe partii albastre. Cea de-a doua, de la iesirea din Solden, era o telecabina unde timpul de asteptare era mai acceptabil.
Este adevarat, in prima zi in orice statiune cozile erau mai mari, pentru ca se astepta foarte mult si la achizitionarea schi-pass-ului. Apropo, schi passul pentru cinci zile din sase la Solden este 200 de euro. Insa ne-am inselat, pentru ca in fiecare zi am asteptat la cozi relativ similare. Oricum recomand ce-a de-a doua cabina in cazul in care va descurcati cu partiile rosii si negre.

Ce mi-a placut la Solden

- cele trei platforme de observare de la peste 3.000 de metri (BIG 3), care in sine sunt constructii impresionante si pe deasupra si foarte fotogenice
- partiile, care sunt la mare inaltime, foarte variate si unele dintre ele spectaculoase
- partia 20 neagra dimineata, lata si cu foarte multe curbe, care te solicita total
- la platforma de la Gaislachkogl, atunci cand vremea permite, sunt organizate evenimente culinare cu fructe de mare, caviar si sampanie
- cea mai lunga partie, de 15 kilometri, care coboara de la platforma Schwarze Schneide (3,340m) si pana la baza din statiune (singura parte mai putin interesanta este cea de drum forestier unde o portiune esti nevoit sa dai la bete)
- tunelul de la peste 3.000 de metri prin care poti trece cu schiurile
- restaurantele italiene care dupa un pranz copios in stil tipic austriac erau o alternativa binevenita

Ce nu mi-a placut

- cozile de la instalatiile de urcare
- partiile negre se combinau la un moment dat cu cele albastre, ceea ce cauza foarte multe accidente; in putine locuri am vazut atat de des elicopterul care venea sa ii ia pe cei raniti
- oferta limitata de apres schiuri; nu exista cluburi unde poti dansa dupa coborarea de pe partie cum este Elizabeth din Ischgl
- Solden este in intregime „la drum“, in sensul ca nu exista o strada pietonala pe care sa te poti plimba








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
concurs paralela45